2015. december 18., péntek

Ádvent 20. napja - Mária macskájának története folytatás





Én már alig vártam, hogy játszhassam az újszülött kisbabával, ám ekkor ismét történt egy s más, mely felforgatta az életünket. A hatóságok – mármint a római és a helyiek – úgy döntöttek, hogy felülvizsgálják az adórendszert.
Józsefnek, ahogy mindenki másnak is a születési helyére kellett visszamennie, mely persze az ország túlsó felén volt. Sosem értettem, hogy az emberek miért nem maradhattak a helyükön ahhoz, hogy aláfirkantsanak egy papirost. De azért vannak a hatóságok, hogy az emberek helyett döntsenek…
Semmilyen mód nem volt arra, hogy József hátrahagyhassa Máriát. Így együtt vágtak neki az útnak. Mária bármelyik órás volt, mindenki aggódott érte és a babáért. Én is olyan nyugtalan voltam, hogy kínomban bebújtam az ágy alá. Majd hirtelen eszembe jutott valami. Hiszen Betlehembe mentek. Pont úgy és pont oda, amiről a próféta beszélt. Mármint a Messiás kapcsán, értitek?! Úgy határoztam, jobb lesz, ha én is velük megyek bármit tervezzen is Isten, az egerek kergetését majdcsak megoldja valaki más. (A történetről bővebben Lk 2,1–5-ben olvashattok.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése