2015. december 16., szerda

Ádvent 19. napja - Mária macskájának története folytatás




Jó nagy zűr kerekedett, mikor Mária hazaért Erzsébettől. Ahogy belépett, mesélni kezdte, hogy mi újság Erzsébettel, Zakariással és az újszülött kisbabájukkal. Nem igazán figyelt a mondókájára senki. Mostanra ugyanis teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy Mária maga is gyermeket vár. Mivel az elmúlt három hónapban senki sem látta, mindenki megdöbbent. Nehéz időszaknak néztünk elébe.
József, a vőlegénye teljesen összetört a hír hallatán. Azon kezdett dolgozni, hogy a lehető legtapintatosabban, ugyanakkor leggyorsabban lemondja az esküvőt. Eleinte nem értettem, hogy Mária miért nem magyarázta el a többieknek Gábrielt, Istent és az egész ígéretet a Messiásról. Aztán rájöttem, hogy József úgysem lenne képes ezt megérteni. Fogalmam sem volt, hogyan tudnék Máriának segíteni, napokig dorombolni sem tudtam a belső feszültségtől.
Egy nap hirtelen minden megváltozott. József ismét elkezdett átjárni hozzánk. Megint olyan volt, mint régen, kedves és figyelmes Máriával. A szomszédok csak ámultak és bámultak. Kihallgattam, hogy miről sugdolóztak, és megértettem, hogy Isten mindent elrendezett. Most már József is mindent értett. Csodálattal telten emlegették Ézsaiás egyik próféciáját, mely éppen megvalósulóban volt (megtalálod Mt 1,22–23-ban).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése