2015. december 15., kedd

Ádvent 17. napja - Mária macskájának története folytatás




Pontosan hogyan is történt? Hát mi, mármint a család és én, már nagyon vártuk az esküvőt, az ifjú Mária házasságkötését. József, a vőlegénye nagy tiszteletnek örvendett a városkában, egy ács és asztalosműhelyt vezetett. Jóval idősebb volt Máriánál, de mindenki azt gondolta, szép pár lesznek. 

Mária nagyon boldog volt. Bár még túlságosan fiatal, szinte tinédzser volt, igyekezett hamar felnőni a rá váró feladatokhoz. Egyik nap, amikor éppen valami házimunkának járt a vége felé, érkezett hozzá valaki. Megborzongtam, még a hátamon is felállt a szőr. Volt valami nagyon-nagyon furcsa abban az emberben. Félelmetes volt, ugyanakkor mégis átjárt egyfajta jóleső érzés. Lehajolt hozzám, és megsimogatta a bundámat, olyan volt, mintha egy villám futott volna végig rajtam. Máriához rohantam. Nyilvánvalóan a védelmemre szorult!

Gábrielként mutatkozott be a jövevény. Így szólt: „Az én nevem Gábriel”. A történetet le is írták (Lk 1,26–38-ban olvashatjátok), így nem bocsátkoznék részletekbe. Amikor Gábriel elment, Mária még sokáig ült csendben. Felugrottam az ölébe, de úgy tűnt, mintha észre sem venne. Nem hibáztattam. Az egész világa ezekben a pillanatokban a feje tetejére állt. Már sosem lesz semmi ugyanaz. Senkinek sem, de különösen neki és nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése